Terug stappen van noord naar zuid op de poolcirkel

Vanmorgen om

9.00 zijn we de poolcirkel gepasseerd maar deze keer ging het gepaard met een ander ritueel dan op de heenweg,  toen kwam Neptunus’ langs en kregen we de ijsdoop met een soeplepel gevuld met ijsklontjes die ze zo in onze nek lieten glijden. Als troost kregen we toen een poolcirkel certificaat en een verwarmend drankje  We kregen nu van de kapitein persoonlijk een lepel met afdruk van de Hurtigruten die we als aandenken mochten houden met levertraan overhandigd. Zodat we dat speciale 🤢 moment niet zouden vergeten. Dat bezorgde veel mensen een flasc-back naar hun jeugd. wie is er niet opgegroeid met een lepel levertraan met suiker. Dat laatste waren ze vergeten. Maar goed we willen toch gezond die poolcircel met een grote stap oversteken en zonder de boost van de vit D die dit goedje bevat lukt dat niet.

Het is een grappig gezicht al die mensen in de rij met op hun gezicht een gruwel, maar ja we doen dit maar een keer zeggen we steeds tegen elkaar. Dus als echte gediplomeerde poolcirkel stappers we hebben tenslotte een certificaat, overleven dit geintje wel. Na nog een paar foto’s gingen we heerlijk ontbijten en waren we vieze smaak snel kwijt.
Groetjes van de vispoligepoolcirkelstappers.

1. De Heesbeestjes:
    Hallo levertraansnoepers
    Daar gruwel je toch van, maar een vitamineboost kan nooit geen kwaad 😉.
    Wat een mooie foto's weer. Sommigen lijken wel ansichtkaarten.
    Groetjes van de Heesbeesten
  2. De Heesbeestjes:
    Hallo levertraansnoepers 😣
    Wie is er inderdaad niet groot mee geworden. Dat is een andere ervaring, maar wel 1 met vitaminen en niet zo koud 😀.
    Mooie foto's weer. Sommigen lijken wel ansichtkaarten.
    Groetjes van de Heesbeestjes
  3. M.:
    9 februari 2020
    Wat grappig zo'n levertraan ritueel!🙈🤣 en wat een prachtige foto's weer!
    Nou, hier geen poolcirkel passeren vandaag, maar voornamelijk windkracht 12 ... Binnen blijven met n pot thee en genieten bij de kachel!
  4. Gemma:
    10 februari 2020
    Het is echt bijzonder om jullie prachtige reis te volgen, de leuke verhalen en de prachtige foto’s. Ook voor het laatste stukje, geniet ervan!