Snowhotel in Bjørnevatn Alstie maar ijs en ijs koud is

5 februari 2020

We waren gebleven in Kirkenes, omdat de excursie naar de Noordkaap niet door ging, besloten wij om een andere excursie te boeken dat werd het snowhotel in Bjørnevatn half uurtje rijden van Kirkenes.De zon kwam op om 8.30. Een mooi gezicht. Het was -12 en de zon speelde met de kristalletjes van de sneeuw het stuifde door de wind omhoog dat was mooi om te zien. Na een half uur kwamen we aan op onze bestemming.  Daar kon je ook nog de met de husky’s  spelen en aaien. Rendieren liepen daar beschermd rond. dat kom je ook niet elke dag tegen.
Floortje Dessing heeft ook in het snowhotel geslapen. Het wordt elk jaar opnieuw gebouwd. Interessant is dat ze daar een grote ballon voor gebruiken  die ze oppompen de sneeuw brengen ze om de ballon aan . Dit laten ze hard worden en na 2 dagen laten ze de ballon  leeglopen en wordt het hotel verdeeld in kamers en worden er muren van sneeuw gezet. De receptie is geheel van ijsblokken gemaakt. Die worden aangeleverd vanaf de zwarte zee.Kunstenaars maken er  bijzondere sculpturen van. Echt knap.
je kan een nachtje boeken en echt in een bed van ijs slapen. Er ligt een matras in, en is keurig opgemaakt. Wel heb je een donzenslaapzak nodig om warm te blijven. Gek genoeg was het er niet koud.
Alle decoraties zijn van ijs gemaakt.  We hebben nog gebruik gemaakt van de ice bar waar we een drankje kregen aangeboden wat in de buurt kwam van als het maar koud ijs koud is. En dat was het ook. Een ding miste we in het ice hotel en dat was het toilet en de badkamer daar moest je voor naar buiten. We hebben het Hotel  bewonderd. Maar geven toch liever de voorkeur aan de boot. Alhoewel het vannacht weer aardig spookte. Maar nu eerst naar de blokhut om warm te worden van een Noors warm bessen drank  met een snack van rendiervlees. De zon scheen nog over het dorpje en gaf een wintersport gevoel. De bus stond klaar om ons naar de boot te brengen. Na nog een mooi uitzichtpunt  waar we Kirkenes aan de haven zagen liggen  kwamen we bij de boot aan. Om 14.30 ging de zon onder. En werd het donker om ons heen en dat is ook wennen  gelukkig maar voor even .

groetjes  van de snowhotelgasten

1. De Heesbeestjes:
    6 februari 2020
    Hallo snowhotelgasten
    Dat maak je niet vaak mee. Een hotel waar alles van sneeuw en ijs is. Gaafffff 😁. Wel koud 🥶🥶. Gelukkig konden jullie een opwarmertje nemen.
    Wij kunnen ons niet voorstellen dat het overdag zo kort licht is. Mooi dat jullie de tijd hadden om deze mooie trip te maken. Rendiervlees met warme bessensap klinkt bijzonder. We zijn benieuwd hoe het smaakte 😊. Wij kijken uit naar jullie volgende belevenissen.
    Groetjes 😘
  2. Ricardo, Patricia & Dinand:
    7 februari 2020
    Een hotel van sneeuw dat kom je natuurlijk ook niet dagelijks tegen, bijzonder hoor.
    Benieuwd wat jullie nog meer gaan zien.
    Knuffel voor de warmte 🥰😘