Op weg naar het grote avontuur

29 januari 2020 - Gardermoen, Noorwegen

Oef dat was vroeg op vanmorgen wekker ging om 3.15.uur af.

Bepakt en bezakt  begonnen we aan onze reis, via Schiphol naar Bergen. de start van onze grote zeereis met de Hurtigruten.

Maar eerst Bergen bezichtigingen.

Met de tram van het vliegveld naar het Centraalstation in Bergen.

Daar wilde wij onze bagage droppen. Maar dat kwam ons wat onveilig over. Ergens buitenaf in een uithoek.

We hebben toen een taxi genomen naar de terminal van de Hurtigruten en daar hebben we onze bagage veilig kunnen droppen.

Na een koffiestop op weg naar Bryggen leuke oude houten pakhuizen aan de haven. Het is ook werelderfgoed van Unesco.

Achter deze pakhuizen bevinden zich kustateliers en folkloristische winkeltjes.

De eerste sneeuw hebben we al gezien maar echt koud is het niet wel mistig zodat we niet naar de kabelbaan gegaan zijn waar je kan genieten van een mooi uitzicht.

Net ingecheckt en we hebben de safety briefing al doorstaan. We zijn aan boord, nu onze hut opzoeken en straks lekker eten. Om 21.30 vertrekken we.  Morgen komen we aan in Alesund  Dan meer fijne avond.

1. Dini en Wick:
    29 januari 2020
    Veel plezier tijdens jullie cruise, leuk dat we een beetje kunnen meereizen.
  2. Lucienne:
    29 januari 2020
    Heerlijk jullie reis is begonnen. Geniet er van. Ik zal jullie volgen. Heel leuk via deze mogelijkheid.
  3. De Heesbeestjes:
    29 januari 2020
    De kop is eraf. Groot gelijk om de koffers bij de terminal af te geven. Bergen ziet er sfeervol uit. Jullie zullen wel lekker slapen na zo'n lange dag. Eet smakelijk en veel plezier. 😊
  4. De Steefs:
    30 januari 2020
    Heerlijk! Jullie mooie reis is van start. Op naar het avontuur en op naar het Noorderlicht!!

X