Glimp van het Noorderlicht

31 januari 2020 - Gardermoen, Noorwegen

Glimp van het Noorderlicht

Aan boord worden verschillende lezingen gegeven en films vertoond over het leven en historie van Noorwegen.  Ook informatie over wat je als toerist allemaal kan gaan doen en beleven. Er zijn veel excursies Wij hebben er 2 geboekt  de hundejoring of wel husky sledetocht in Tromson en de tocht naar de Nordkapp maar dat is op dag 5 en 7

Zo ook gisteren we hadden de film over het noorderlicht gezien, en waren net in onze hut, half uitgekleed toen de boordradio aankondigde dat het noorderlicht op dek 7 te zien was wij zitten op 3. Dat was zeer uitzonderlijk zo vroeg in de reis. Meestal moet je rond de poolcircel zijn. Vlug in de kleren muts jas aan want de nacht is koud en om het noorderlicht te zien moeten je ogen zeker een half uur wennen  aan de duisternis. Om het licht goed te kunnen zien mag er geen ander licht in de buurt zijn.

Aangekomen boven zagen we groengrijze bewegende slierten die leken op  een soort bewegende mist. Helaas  voer het schip de haven in om te laden en te lossen. Door het vervuilende licht van de kade was het snel voorbij. Maar we hebben in ieder geval al een glimp gezien. Smaakt naar meer.

1. Annemarie:
    31 januari 2020
    Top, dat is boffen. De spanning wordt zo langzaam opgebouwd.
  2. Lucienne:
    31 januari 2020
    Leuk al een voorproefje. Ben benieuwd naar jullie hoogtepunt. Ik hoop op spectaculaire foto's
  3. De Heesbeestjes:
    31 januari 2020
    Wat een geluk om al zo snel het noorderlicht te zien. Lijkt me echt heel gaaf.
    Leuk vooruitzicht die excursies. 👍. Vooral de Huskeys 🐕