Ochtendwandeling in Trondheim

31 januari 2020

Vanmorgen om 10.00 legde de boot aan in de derde grote stad van Noorwegen Trondheim. Deze stad ligt aan het Trondheimsfjord dat 170 km lang en 25km breed is en 577meter diep. Het wordt al wat kouder en hier en daar zijn de straten glad.

We hebben in Alesund spikes gekocht want die zullen we zeker verder in de reis nodig hebben.

Onderweg werden we verrast met hagel en natte sneeuw thuis zou ik gezegd hebben we blijven lekker thuis

Maar hier vinden we het leuk past bij de reis toch !!!

We lopen richting centrum en ook hier komen we veel oude houten huizen tegen.

Daarin tegen ook gebouwen met een bijzonder moderne architectuur.

Alles is ruim opgezet.( Terwijl ik dit schrijf glijd het landschap aan ons voorbij.

We zitten in heerlijke relaxstoelen onderwijl te genieten van de natuur. )

Terug naar Trondheim we hebben een bezoek gebracht aan een klein Noors kerkje de koffie stond klaar stond voor mensen die de kerk bezochten en een kaarsje kon je ook gratis opsteken dat hebben we gedaan het offerblok zijn we niet zomaar voorbij gelopen

Toch konden we zien dat er hier ook daklozen zijn. En dan is het fijn dat de kerk warmte en gerieflijkheid bied.

We hebben de Nidaros kathedraal van buiten bewonderd dit is in een gotische stijl gebouwd. Helaas konden we de kathedraal niet van binnen  bekijken.

We zijn rustig aan richting boot gelopen dwars door de leuke straatjes in Noorse stijl gezellige restaurants en barretjes zijn er te kust en te keur kortom een mooie stad. We hebben een aardig eindje gestiefeld ruim 8 km ik was blij om de boot weer te zien.

Op naar de lunch.

1. De Heesbeestjes:
    31 januari 2020
    Dat klinkt heerlijk relaxed. Jullie zitten al helemaal in Noorse sferen. Precies waar jullie naar op zoek zijn. De aankoop van spikes beloofd wat ⛄. Dakloze mensen bezorgen je wel kippenvel. Zo koud en dan geen dak boven je hoofd. Dat is echt triest.
    Flink gewandeld 💪. Geniet ze 😊
  2. Ricardo, Patricia & Dinand:
    1 februari 2020
    Fijn om te lezen dat jullie genieten van alles wat Noorwegen 🇳🇴 te bieden heeft.
    Daar is het toch anders als hier met sneeuw e.d.
    Op naar de volgende dag met nieuwe avonturen 😘
  3. Lucienne:
    1 februari 2020
    Heerlijk daar winterweer. Hier zijn de temperaturen hoog. Gisteravond met het uitlaten van Mylo stonden in de Hoogstraat de terrasjes buiten met kaarsjes op de tafels en zaten de rokers heerlijk buiten om 23.00 uur. Bizar toch op 31 januari.
    Genieten jullie maar van het mooie landschap.