Poolcirkel ijs doop

1 februari 2020 - Gardermoen, Noorwegen

Vanmorgen 1-2 2020 waren we vroeg uit de veren,  om  7.54 en 15 seconde stonden we op het dek en passeerde wij de poolcirkel onder luid getoeter van de scheepshoorn. Symbool  van de poolcirkel stond op een eilandje in het fjord. Dit was toch wel leuk om met 100 man op het dek te staan om hier een foto van te maken. . Binnen een seconde was je er voorbij. Dat geeft toch wel een gevoel van saamhorigheid. Je kon er op proosten maar dan was je wel voor 2 mini glaasjes champagne €25,00 kwijt. Mooi excuus dat voor het ontbijt niet lekker zou vallen.
Na het ontbijt werden we om 10.30 elf uitgenodigd op dek 7 om dit heugelijke feit te vieren met een speciale gast. Ik dacht eerst dat het Cathweezel was maar het bleek Neptunus te zijn  die onder luid gebrul de kapitein opdracht gaf om de poolcirkel doop toe te passen bij mensen die de cirkel voor het eerst gepasseerd waren. Wij behoorden daar toe, met een grote soeplepel werd je gedoopt in je nek met ijs water. Dat liep dan zachtjes rugwaarts je broek in. Diehard ik wilde de poolcirkeldoop wel ondergaan. Om jong te blijven schijnt koud douchen en ijs water een gunstig effect te hebben. Dus zei de gek 😜 🧊 en 🧊 ijs koud. Om warm te worden kreeg je een lekkere neut. Na een warme douche en de lunch konden we er weer tegen. Buiten zagen we een winterslandschap

daar hebben we nog wat foto’s van gemaakt ondertussen legde de boot aan legde in een mooi dorpje hier hebben we een video van gemaakt.

later in de middag deden we de stad Bodø  aan daar hadden we 2 uur  de tijd om deze te bezoeken.

we zitten in het gebied van de Lofoten  heel veel eilandjes liggen er in de  fjorden wel meer dan 15.000 eilanden 2000 zijn er hiervan bewoond. Net nog gestopt in Svolga het sneeuwt en hebben een korte wandeling gemaakt en het kind in je komt weer boven. het was een lange dag en deze is nog niet om, wederom gaan we naar dek 7 we varen om 23.30 naar het trollenfjord  en krijgen hier een verrassing te zien. Het sneeuwt nu nog harder maar het is niet echt koud, we kopen een speciaal trollendrankje het lijkt op jagerthee de muziek zwelt aan ondertussen vaart de boot een stukje het fjord in dat 3km lang maar ook heel smal bundels licht geven een indruk hoe hoog de bergen van dit fjord zijn  samen met de sneeuw gaf dit een sprookjesachtig  geheel het was een lange mooie dag. Trusten

1. De Heesbeestjes:
    1 februari 2020
    Hallo IJsberen. Dat was een bijzondere ervaring bij de poolcirkel. En die doop door Neptunus was ijs en ijskoud 🥶🥶. Stoer hoor Rita om dat te doen 💪💪. Je hebt Jos om je weer lekker op te warmen 🙃. Leuke ontspannen foto van jullie op het dek. We zijn benieuwd naar de verrassing van morgen. Veel plezier 👀
  2. Lucienne:
    2 februari 2020
    Oh wat beleven jullie een geweldige reis. Zo leuk om dit met jullie te delen. Ik kijk al weer uit naar het volgende verslag en foto's.
  3. Dini en Wick:
    2 februari 2020
    Hallo poolreizigers, jullie zitten niet achter de ijsbloempjes hoor, wat een leuke en mooie dingen beleven jullie, we zijn benieuwd naar de volgende verhalen.
  4. Steffie en Hans:
    2 februari 2020
    Geweldig Rita en Jos! Jullie genieten, da's duidelijk. Leuke foto's, mooie landschappen. Lijkt een onvergetelijke ervaring te worden!
    Geniet lekker verder, wij kijken graag mee met jullie reis.